مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 11:452022-11-09بين الملل

فارغ از نتیجه مذاکرات با سعودی، احتمال بازگشایی کنسولگری عربستان در مشهد بالاست


یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه با بیان اینکه فارغ از نتیجه مذاکرات بیان ایران و عربستان، احتمالا شاهد بازگشایی کنسولگری عربستان در مشهد خواهیم بود، - ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه با بیان اینکه فارغ از نتیجه مذاکرات بیان ایران و عربستان، احتمالا شاهد بازگشایی کنسولگری عربستان در مشهد خواهیم بود، گفت: هر 2 طرف در موضوع کنسولی ضرورت هایی برای خودشان احساس می کنند و همین باعث شده این موضوع مورد توافق طرفین واقع شود و روابط کنسولی تبدیل به ضرورت اجتناب ناپذیر شود.

اصغر زارعی در گفت وگو با ایسنا در خصوص نتایج پنج دور مذاکرات ایران و عربستان اظهار کرد: ابتدا باید به این پرسش کلیدی پاسخ داد که رویکرد و سیاست های عربستان سعودی در پیگیری اهداف و منافع منطقه ای خود چه تغییراتی داشته است.

تا پیش از این رویکردهای منطقه ای عربستان کاملا رویه ای نیابتی از سوی آمریکا بوده اما نوساناتی که بعدا در سیاست خارجی عربستان و رویکردهای منطقه ای آن اتفاق افتاد، به نگاه دولتمردان آمریکا از منافعی که در سطح منطقه به عربستان دارند، بازمی گردد.

وی با بیان اینکه عربستان در منطقه موضعی انفعالی دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه عربستان نتوانست در عراق، سوریه، لبنان و یمن توفیقاتی کسب کند و سیاست های منطقه ای آن با شکست مواجه شد و از طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارغ از نتیجه مذاکرات با سعودی، احتمال بازگشایی کنسولگری عربستان در مشهد بالاست

فارغ از نتیجه مذاکرات با سعودی، احتمال بازگشایی کنسولگری عربستان در مشهد بالاست