مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 12:102022-11-09اقتصادي

حال ناخوش این روزهای شهرک صنعتی خرم دره


تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه، برخوردار نبودن برخی از واحدهای تولیدی از گاز، آسفالت معابر و تامین روشنایی از مشکلاتی است که این روزها شهرک صنعتی خرم دره با آن درگیر است.

- شهرک های صنعتی به عنوان خوشه های صنعتی و اقتصادی هر منطقه ای شناخته شده و نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارند تا جایی که ایجاد و گسترش شهرک های صنعتی می تواند از طریق ایجاد تنوع و افزایش اشتغال و درآمد، افزایش ارزش افزوده فعالیت های کشاورزی، گسترش فرهنگ صنعتی، نقش موثری در توازن و تعادل شهر و روستا و توسعه نواحی روستایی داشته باشد.

بر اساس آمارها بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت در صنایع کوچک و متوسط فعالیت دارند بر همین اساس به منظور توسعه فعالیت های اشتغال زا، تشکیل و توسعه بنگاه های خرد و کوچک و متوسط مورد توجه قرار گرفته است.

توسعه شهرنشینی، رشد سریع جمعیت و کمبود فرصت های شغلی در سال های اخیر موجب تمرکززدایی از فعالیت های صنعتی و ایجاد صنایع روستایی، صنایع کوچک و شهرک های صنعتی شد.

در تعریف، شهرک صنعتی به شهرکی گفته می شود که در فاصله حدقل 20 کیلومتری از شهر اصلی قرار دارد و شامل تعدادی کارخانه و کارگاه تولیدی است.

شهرک های صنعتی با هدف متمرکز شدن تولیدات صنعتی در خارج از مناطق شهری، کاهش آلایندگی و بار ترافیکی در مناطق شهرنشین ایجاد می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال ناخوش این روزهای شهرک صنعتی خرم دره

حال ناخوش این روزهای شهرک صنعتی خرم دره