مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 12:212022-11-09پزشكي

چه مدت پس از سرماخوردگی و آنفلوآنزا می توانیم خون اهدا کنیم؟


مریم میرزاده، مدیرکل انتقال خون کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: اهدای خون، اهدای زندگی است.

با همه پیشرفت های علمی هنوز جایگزینی به عنوان خون مصنوعی تهیه نشده بنابراین نجات زندگی خیلی از بیماران بستگی به حضور اهداکنندگان برای خون کامل از این افراد خون دریافت می شود و حداقل سه فرآورده از جمله گلبول های قرمز خون، پلاکت و پلاسما از آن تهیه و بنا بر شرایط بیمار از آن استفاده می شود.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه در توضیح شرایط اهداکنندگان خون به سن حداقل 18 سال و حداکثر 60 سال و حداقل وزن 50 کیلوگرم اشاره کرد و گفت: قبل از اهدای خون مایعاناتی از نظر فشارخون، نبض، هموگلوبین و شرح حالی صورت می گیرد که در صورت داشتن شرایط به بخش خونگیری ارجاع داده می شوند.

وی اضافه کرد: خانم ها هر چهارماه یک بار و آقایان هر سه ماه یک بار شرایط اهدای خون را دارند.

میرزاده با بیان اینکه در فصول سرد سال مقداری اهدای خون کمرنگ تر می شود، گفت: با گرم شدن و سرد شدن هوا معمولا کاهش مراجعه کنندگان را داریم، اما نیاز به خون همیشگی است بیماران نیازمندی داریم که حیات آن ها وابسته به خون اهدایی است بنابراین از هم استانی ها دعوت می کنیم در این ایام سرد سال با حضور در مراکز اهدای خون یاری رسان ما باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه مدت پس از سرماخوردگی و آنفلوآنزا می توانیم خون اهدا کنیم؟

چه مدت پس از سرماخوردگی و آنفلوآنزا می توانیم خون اهدا کنیم؟