مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 12:352022-11-09ورزشي

کودک امروز از لحاظ بازی فقیر است


یک روانشناس بالینی و بازی درمانگر، از بازی به عنوان تنها راه ارتباطی کودک با دنیای پیرامونش نام برد و گفت: کودک امروز از لحاظ بازی به شدت فقیر است.

- رایحه صنعتگر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا زمانی که فرایندهای شناختی و کلام کودک کامل نشده و دروازه تفکر او به وسیله کلام غنی باز نشده، بازی تنها وسیله ارتباطی کودک با دنیای پیرامونش است و به غیر از آن هیچ وسیله ارتباطی دیگری ندارد.

وی با اشاره به دغدغه والدین برای برطرف کردن نیازهای فیزیولوژیک کودک، گفت: بعد از نیازهای فیزیولوژیک، خانواده به آموزش کودک نیز اهمیت می دهد، اما بازی با کودک در اولویت های خانواده ها نیست، درحالی که بازی زیربنای اصلی ساخت دنیای کودک است و بدون بازی حتی نیازهای فیزیولوژیک و آموزش اثربخش نخواهد بود.

این روانشناس افزود: هر خانواده ای پیش از تولد نوزاد برای او وسایلی آماده می کند، اما کمتر خانواده ای به بازی به عنوان تنها وسیله ارتباط کودک با دنیای پیرامون اش توجه دارد.

بازی زیربنای ساختن دنیای کودک است و بدون زیربنا، هر امکاناتی برای کودک فراهم کنیم فایده ای ندارد، اما متأسفانه کمتر کسی متوجه این فقدان می شود.

وی با اعتقاد بر اینکه بی توجهی به بازی با کودک ربطی به خانواده های امروزی ندارد و در گذشته هم همین بوده، تصریح کرد: در گذشته سبک زندگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودک امروز از لحاظ بازی فقیر است

کودک امروز از لحاظ بازی فقیر است