مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 13:152022-11-09اقتصادي

کاهش 46 درصدی حجم آب سدهای ایلام


استاندار ایلام از کاهش 46 درصدی حجم آب پشت سدهای ایلام در مقایسه با سال های قبل خبر داد و گفت: یکی از الزامات بسیار مهم منابع طبیعی استان جلوگیری از فرسایش خاک و سازگاری با کم آبی است که باید در این راستا از یافته های علمی صاحب نظران استفاده شود.

- دکتر حسن بهرام نیا امروز چهارشنبه 18 آبان ماه در نشست کارگروه مدیریت جامع حوزه آبخیزداری استان با بیان اینکه 46 درصد حجم آب پشت سدهای ایلام در مقایسه با سنوات قبل کاهش یافته است، اظهار کرد: یکی الزامات بسیار مهم در بحث منابع طبیعی آبخیزداری است و با توجه به خشکسالی سالهای اخیر، تزریق آب به صورت طبیعی و مصنوعی باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام با تاکید بر جلوگیری از فرسایش خاک گفت: بر اساس نظر کارشناسان حداقل بین 100 تا 300 سال به طول می انجامد تا یک سانتیمتر خاک مستعد برای کشاورزی تولید کنیم.

وی خواستار بهره گیری از نظرات و راهکارهای اساتید و صاحب نظران حوزه منابع طبیعی استان شد و گفت: استفاده از تجربیات صاحب نظران این حوزه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

بهرام نیا با بیان اینکه استفاده بیش از حد و بی رویه آب موجب فرونشست زمین می شود، افزود: هر قدر در بحث آبخیزداری و آبخوان داری از یافته های علمی صاحب نظران استفاده کنیم موفق تر خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 46 درصدی حجم آب سدهای ایلام

کاهش 46 درصدی حجم آب سدهای ایلام