مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 13:452022-11-09سياسي

دفاتر اسناد رسمی دچار رکود مطلق شدند


رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان در نامه ای سرگشاده به رییس قوه قضاییه خواستار رسیدگی به وضعیت ناگوار دفاتر اسناد رسمی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازقرار گرفت، آمده است: ریاست محترم قوه قضاییه وضعیت بسیار ناگوار و بی سابقه رکود در دفاتر اسناد رسمی و اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها، خبر از تحقق یک فاجعه قریب الوقوع در حوزه اسناد رسمی می دهد.

اثبات و احراز این مدعا سهل و از طریق ادارت ثبت که آمار درآمد دفاتر را در اختیار دارند قابل راستی آزمایی است از حضرتعالی به عنوان متولی اصلی دفاع از ساحت سند رسمی انتظار داریم از تحقق فجایع پیش رو در حوزه اسناد رسمی جلوگیری فرمایید.

رییس کانون سردفتران و دفتر یاران استان اصفهان در این نامه افزوده است: اکنون غالب دفاتر اسناد رسمی حتی در تأمین هزینه های جاری دفتر و زندگی روزمره خود ناتوان شده اند و وضعیت بسیار ناگواری دارند که دلایل آن نیز روشن است؛ اخذ غیر قانونی و غیر منطقی اسناد خودرو از دفاتر اسناد رسمی که تقریباً نیمی از درآمد دفاتر را تأمین می کرد و واسپاری آن به نیروی انتظامی از یکسو و افزایش دوبرابری حق الثبت (نیم درصد کاداستر) و بی رغبتی مردم نسبت به تنظیم اسناد رهنی بدلیل هزینه های گزاف و در نتیجه کاهش شدید اسناد رهنی بانک ها از سوی دیگر و رکود شدید حاکم در بازار معاملات اموال غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفاتر اسناد رسمی دچار رکود مطلق شدند

دفاتر اسناد رسمی دچار رکود مطلق شدند