مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 14:252022-11-09اقتصادي

12 هکتار گلخانه در شهرکرد تا سال آینده آماده کشت می شود


سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه حدود 25 هکتار گلخانه در این شهرستان در حال تاسیس است، گفت: 12 هکتار گلخانه نیز با تسهیلات دولتی در حال ساخت است و در سال زراعی آینده زیرکشت می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد ابراهیم شیرانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از گلخانه های شهرکرد، گفت: کشت در گلخانه موجب هم افزایی تولید، اشتغال و تولید خارج از فصل و بهره وری بهتر از آب و فضا می شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در گلخانه نسبت به فضای باز 10 الی 12 درصد مصرف آب و استفاده از فضا کاهش می یابد، افزود: اشتغالزایی در گلخانه نسبت به فضای باز بیشتر است به گونه ای که در هر هکتار برای 10 تا 15 نفر اشتغال پایدار مستقیم و غیرمستقیم دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سطح گلخانه ها تا 30 هکتار توسعه یافت، ادامه داد: در سال جاری تا کنون 18 هکتار به بهره برداری رسیده و ساخت 42 واحد گلخانه در برنامه توسعه ای در دست اجراست که تا پایان سال سطوح گلخانه ای استان به 100 هکتار می رسد.

100 پرونده گلخانه ای آماده ارسال به بانک شیرانی به پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تا کنون از تبصره 18 نزدیک به 160 پرونده در 60 هکتار با مبلغ 400 میلیارد تومان به بانک معرفی شده که تا کنون متقاضیان در 70 پرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 هکتار گلخانه در شهرکرد تا سال آینده آماده کشت می شود

12 هکتار گلخانه در شهرکرد تا سال آینده آماده کشت می شود