مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 15:252022-11-09پزشكي

پرفشاری خون در کووید 19، عاملی تشدیدکننده یا پیامد ابتلا به ویروس؟


پژوهش انجام شده توسط گروهی از پژوهشگران پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه کارولینسکا سوئد نشان می دهد، یافته های فراوانی در خصوص ارتباط ابتلا به کووید 19 و پرفشاری خون وجود دارد.

- پژوهش انجام شده توسط گروهی از پژوهشگران پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه کارولینسکا سوئد نشان می دهد، یافته های فراوانی در خصوص ارتباط ابتلا به کووید 19 و پرفشاری خون وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیماری ناشی از ویروس کرونا که منجر به سندرم حاد تنفسی می شود، نخستین بار در سال 2019 میلادی در شهر ووهان چین مشاهده شد و تاکنون 517 میلیون نفر به آن مبتلا شده و حدود 6.

2 میلیون نفر به دلیل ابتلا به آن جان باخته اند.

مشاهده شده است که ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی و عوامل خطری مانند فشار خون بالا منجر به بروز علائم شدیدتری در مبتلایان به کرونا مانند تنگی نفس و هیپوکسی (کمبود اکسیژن) می شود.

از سوی دیگر، بروز فشار خون بالا می تواند به دلیل ابتلا به کرونا ایجاد یا تشدید شود.

دکتر مسعود وثوق، دکتر مریم برکت، دکتر محمد امین شهرباف و کوثر راحی از پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه کارولینسکا سوئد براساس تحقیقاتی که انجام دادند، اعلام کردند که یافته های فراوانی در خصوص ارتباط ابتلا به کووید 19 و پرفشاری خون وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرفشاری خون در کووید 19، عاملی تشدیدکننده یا پیامد ابتلا به ویروس؟

پرفشاری خون در کووید 19، عاملی تشدیدکننده یا پیامد ابتلا به ویروس؟