مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 15:252022-11-09اقتصادي

معاون وزیر علوم: شناخت درست مسیر تجاری سازی لازمه عبور از دره مرگ فناوری


معاون فن آوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به لزوم شناخت درست مسیر تجاری سازی برای عبور از دره مرگ فناوری گفت: باتوجه به اینکه ما در تبدیل علم به صنعت دچار ضعف هستیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، علی خیرالدین ظهر امروز در دومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران در تالار مرکزی رشت با تأکید بر افزایش ورود دانشگاه ها به حوزه دانش بیان اظهار کرد: با اینکه ما همیشه بر مرکز رشد تأکید داشتیم اما مهم برون داد است.

وی با اشاره نقش شناخت درست مسیر تجاری سازی فناوری برای عبور موانع بیان کرد: عواملی چون عدم شناخت کافی از اکو سیستم نوآوری، نداشتن طرح کسب و کار و نقشه راه مناسب، ضعف مدیریتی و عدم وجود تناسب تقاضا و بازار برای محصولات از جمله عوامل گرفتاری در دره مرگ است.

معاون فن آوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روند تکمیلی زیست بوم کشور گفت: 51 پارک و 2 هزار و 800 شرکت شرکت های دانش بیان در کشور  فعال هستن که در سال جاری این شرکت ها توانستند با بودجه حداقلی 38هزار فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی با اشاره به چالش ها و موانع پیش روی تجاری سازی دستاورد های پژوهشی و فناوری بیان کرد: ضعف در گسترش تقاضا برای دستاورد های پژوهشی و فناورانه از سوی صنعت، ضعف در نوآوری و عدم رسوخ دانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر علوم: شناخت درست مسیر تجاری سازی لازمه عبور از دره مرگ فناوری

معاون وزیر علوم: شناخت درست مسیر تجاری سازی لازمه عبور از دره مرگ فناوری