مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 15:362022-11-09اقتصادي

طرح الگوی کشت در استان زنجان اجرا می شود/اصلاح الگوی کشت برای 15 محصول


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، روح الله حسنی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در جمع خبرنگاران به اجرای طرح الگوی کشت اشاره کرد و اظهار داشت: هدف اصلی طرح تعیین الگوی کشت، کشت مبتنی بر شرایط محیطی و بهره برداری بهینه از منابع تولیدی و آب است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه طرح الگوی کشت از سال زراعی جدید در استان زنجان اجرا می شود،گفت: طبق اعلام معاون وزیر جهادکشاورزی، این طرح برای 33 محصول کشاورزی است، اما از آنجایی که 15 محصول در 33 درصد، سبد تولیدات کشاورزی قرار گرفته است تمرکز روی این 15 محصول خواهد بود.

وی با بیان اینکه در استان زنجان طبق برنامه ریزی های انجام شده در خصوص غلات همچون گندم و جو، حبوبات عدس، لوبیا و نخود و نباتات علوفه ای هم تعیین شده است، افزود: همچنین دانه های روغنی و کلزا، و دانه های گیاهی و سبزیجات هم در این طرح برنامه ریزی شده و از امسال این طرح در استان اجرا خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: استفاده از ارقام متحمل به کم آبی و خشکی، تغییر الگوی کشت های بهاره، اجرای طرح های کشاورزی حفاظتی، توسعه روش های آبیاری مدرن، توسعه کشت های نشایی از اقدامات جهاد کشاورزی در خصوص اجرای الگوی کشت با بهره وری آب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح الگوی کشت در استان زنجان اجرا می شود/اصلاح الگوی کشت برای 15 محصول

طرح الگوی کشت در استان زنجان اجرا می شود/اصلاح الگوی کشت برای 15 محصول