مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 15:452022-11-09اقتصادي

بیش از 44 هزار واحد خون در آذربایجان غربی اهدا شد


مدیرکل سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تا امروز 18 آبان ماه 44 هزار و 649 واحد خون در استان اهدا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجتبی قهرمان رضاییه ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 52 و 389 نفر مراجعه کننده به پایگاه های انتقال خون استان ثبت شده است که از این تعداد 44 هزار و 649 واحد خون اهدا شد، افزود: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال 13.

4 درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بر اساس باور غلط مبنی بر اینکه بانوان کم خون هستند میزان اهدای خون در جمعیت بانوان در استان و حتی کشور کم است، افزود: باورهای سنتی مبنی بر کم خونی بانوان موجب عدم استقبال بانوان در زمینه اهدای خون شده است این در حالی است که امسال میزان اهدای خون توسط بانوان 1.

5 درصد در مقایسه با پارسال کاهش دارد.

قهرمان رضاییه با بیان اینکه امسال تاکنون یک هزار و 261 نفر از بانوان استان اقدام به اهدای خون کرده اند، افزود: این میزان در مدت زمان مشابه پارسال یک هزار و 283 نفر بود که 1.

5 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به کاهش آمار اهدای خون و پلاکت در چند روز گذشته در آذربایجان غربی ادامه داد: اهدای خون متداوم نیازمند یک کار فرهنگی است چرا که خون را به مدت 35 روز می توان ذخیره سازی کرد اما آنچه مهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 44 هزار واحد خون در آذربایجان غربی اهدا شد

بیش از 44 هزار واحد خون در آذربایجان غربی اهدا شد