مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 15:552022-11-09بين الملل

آمریکا و اروپا دوباره در سازمان تجارت جهانی سرشاخ می شوند


27 کشور عضو اتحادیه اروپا هشدار دادند که به خاطر اقدامات تبعیض آمیز آمریکا در قبال شرکت ها، از این کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از فاینانشیال تایمز، اتحادیه اروپا، آمریکا را به نقض قوانین سازمان تجارت جهانی متهم کرده و اعلام کرده است که حتما اقدامات تلافی جویانه ای را علیه آمریکا در دستورکار قرار خواهد داد.

درواقع طرف های اروپایی ناراحت اجرای جزییات قانون کاهش مالیات در آمریکا هستند که در قالب آن آمریکا بودجه سنگینی را به توسعه انرژی های سبز تخصیص داده که با اجرای آن به شرکت ها و مصرف کنندگان آمریکایی یارانه می دهد و همچنین مشوق های مالیاتی برای آنها در نظر گرفته است.

بروکسل می گوید: این مزایا برای شرکت های تولید خودروهای برقی باعث می شود که شرکت های اروپایی در بازار آمریکا مزیت رقابتی خود در برابر شرکت های داخلی این کشور را از دست بدهند.

طرف های اروپایی خواستار آن هستند که آمریکایی ها به شرکت های اروپایی هم مزایای مذکور را ارائه دهند.

اروپایی ها می گویند: باید 9 بند از قانون کاهش تورم در آمریکا اصلاح شود؛ چراکه این موارد یارانه ها و معافیت های مالیاتی را فقط محدود به کالاهایی می کند که در داخل آمریکا تولید می شود و از سوی دیگر فقط مشمول شرکت هایی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا و اروپا دوباره در سازمان تجارت جهانی سرشاخ می شوند

آمریکا و اروپا دوباره در سازمان تجارت جهانی سرشاخ می شوند