مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 17:002022-11-09اقتصادي

فقدان مدل سازی اقتصادی از مهمترین چالش های سیاستگذاری کشور است


مدیر گروه پژوهشی مدل سازی و مطالعات منطقه ای موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، فقدان مدل سازی اقتصادی را از مهمترین چالش های نظام برنامه ریزی و سیاستگذاری کشور برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، منصور عسگری با بیان این که مدل سازی و اقتصادسنجی بخشی از علم اقتصاد است که با سرعت زیادی در حال توسعه و گسترش است، بر اهمیت مدل سازی و اقتصادسنجی برای محققان اقتصادی و حتی کسانی که منتقد این شیوه از برخورد با پدیده های اقتصادی هستند تاکید کرد.

وی اظهار داشت: هدف گروه مدل سازی، طراحی و کاربرد مدل های مبتنی بر پایه اقتصاد صنعتی، اقتصاد کلان و خرد، مبتنی بر روش های ریاضی و تدوین مدل های کلان سنجی و کاربردهای جداول داده ستانده، ایجاد شده است.

مدیر گروه پژوهشی مدل سازی و مطالعات منطقه ای مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی تصریح کرد: این گروه با هدف مدیریت دائمی الگوسازی و محک زدن الگوها از نظر دقت، پیش بینی ها و در صورت لزوم اصلاح الگوها در مؤسسه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، بسیاری از مدل های استفاده شده توسط دستگاه های اجرایی و مراکز علمی مختلف پس از مدتی رها شده یا به اندازه کافی روی آن ها برای مطابقت با شرایط متغیر کشور و حوزه عملکردی دستگاه اجرایی متبوع نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقدان مدل سازی اقتصادی از مهمترین چالش های سیاستگذاری کشور است

فقدان مدل سازی اقتصادی از مهمترین چالش های سیاستگذاری کشور است