مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 19:402022-11-09سياسي

افزایش 27 میلیون تن تولید ظرف 4 سال با سند الگوی کشت


رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی هدف از سند الگوی کشت را دستیابی به امنیت غذایی پایدار دانست گفت: چنانچه این طرح به خوبی اجرا شود 27 میلیون تن افزایش تولید ظرف چهار سال تامین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، سید مجتبی خیام نکویی عصر امروز در آیین رونمایی از سند ملی الگوی کشت در استان با بیان اینکه اقدامات بزرگ و ملی در راستای تحقق فرمایشات رهبری و شعار سال انجام شده است اظهار کرد: شماری از این اقدامات عبارتند از راه اندازی اولین پارک علم و فناوری کشاورزی و ایجاد 10 دهکده فناوری و نوآوری در راستای استقرار هزار شرکت در 10 استان.

وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی مسئله اول کشور است افزود: در اوایل پیروزی انقلاب 25 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می شد در حالی که هم اکنون این میزان به 125 میلیون تن رسیده است.

رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد: بخش اعظمی از افزایش محصولات کشاورزی با افزایش بهره وری محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه سالانه 10 تا 15 میلیارد دلار برای تامین 20 درصد مواد غذایی مورد نیاز از کشور ارز خارج می شود بیان کرد: ضریب بوده است افزود: همکاری همه جانبه باعث استقلال غذایی کشور خواهد شد چراکه سفره مردم نباید به خارج از کشور گره بخورد؛ سفره مردم طبق گفته رییس جمهور خط قرمز ماست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 27 میلیون تن تولید ظرف 4 سال با سند الگوی کشت

افزایش 27 میلیون تن تولید ظرف 4 سال با سند الگوی کشت