مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 09:402022-11-10پزشكي

درمان گلودرد و سرفه های خشک با دمنوش های گیاهی؛ از چهارتخمه تا پرسیاوشان


بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا گلو و سیستم تنفسی انسان را درگیر می کند، مهم ترین و آزاردهنده ترین آن سرفه های خشک شبانه روزی است؛ - که دارد برای همه افراد با ذائقه های مختلف قابل استفاده است.

در ادامه قصد داریم به معرفی دمنوش های گیاهی که برای تسکین سرفه ناشی از سرماخوردگی، آنفلوآنزا و یا حساسیت فصلی مفید هستند، بپردازیم.

  دمنوش ختمی، بابونه و گل بنفشه برای سرفه مریم محمدی، کارشناس گیاهان دارویی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه اگر به سرفه های شدید و خشک دچار هستید، نوشیدن دمنوش ترکیبی ختمی، بابونه و گل بنفشه می تواند تا حد زیادی به تسکین سرفه های شما کمک کند، اظهار کرد: گل ختمی دارای خواص ضد التهاب است و گرفتگی گلو، بینی و مجاری تنفسی را پاکسازی و باز می کند، ختمی در درمان ناراحتی های گلو بسیار مفید است و سرفه های خشک را برطرف می کند.

وی با بیان اینکه گل بابونه نیز گیاهی ضد التهاب و ضدعفونی کننده است و به همین دلیل در ترکیبات اغلب شربت های سرفه از آن استفاده می شود، افزود: بابونه به سرعت التهاب گلو را برطرف کرده و سرفه را تسکین می دهد.

محمدی با بیان اینکه گل بنفشه سرشار از ویتامین سی و ترکیبات موسیلاژ است و به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی قدرتمند برای مقاصد درمانی بسیاری از آن استفاده می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان گلودرد و سرفه های خشک با دمنوش های گیاهی؛ از چهارتخمه تا پرسیاوشان

درمان گلودرد و سرفه های خشک با دمنوش های گیاهی؛ از چهارتخمه تا پرسیاوشان