مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 10:402022-11-10سياسي

تاثیر نتایج انتخابات کنگره بر سیاست خارجی آمریکا


یک کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: انتخابات کنگره آمریکا قطعا بر سیاست خارجی آمریکا تاثیرگذار است و می تواند چالش هایی را برای دولت بایدن ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، نوذر شفیعی در گفت وگو با ایسنا در تحلیل خود از تاثیر نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا بر سیاست خارجی این کشور اظهار داشت: قطعا نتایج انتخابات بر تعاملات آمریکا با کشورهای مختلف و سیاست خارجی آن تاثیرگذار است در حال حاضر حزب دموکرات موفق شد ریاست جمهوری را از آنِ خود کند و با اختلاف بسیار کم مجلس نمایندگان را نیز در اختیار داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا تغییری در آرا و یا کرسی ها به وجود آید که حتما همین طور است به شدت به اعتبار بایدن و دموکرات ها لطمه می زند و کار آن ها را تا انتخابات ریاست جمهوری آینده بسیار سخت خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با بیان این که با ورود جمهوری خوهان به کنگره و سنا دولت آمریکا با چالش مواجه می شود، خاطرنشان کرد: تحت این شرایط مساله برجام یکی از موضوعاتی است که جمهوری خواه ها بر روی آن تمرکز دارند و رأی آوری آن ها بایدن را در تعامل با مساله برجام دچار مشکل می کند و ممکن است در عین حال قدرت چانه زنی بایدن را بالا ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر نتایج انتخابات کنگره بر سیاست خارجی آمریکا

تاثیر نتایج انتخابات کنگره بر سیاست خارجی آمریکا