مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 12:152022-11-10سياسي

انجام برنامه ریزی برای ثبت جهانی طاق بستان


مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی میراث فرهنگی کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ثبت جهانی طاق بستان، گفت: احداث تله کابین در حریم این اثر تاریخی بررسی می شود.

- رضا سامه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پروژه تله کابین طاق بستان کرمانشاه، اظهار کرد: در مورد یک موضوع حقوقی دنبال راه حل کارشناسی هستیم و از فرصت گفتگو برای حل این مشکل استفاده می کنیم.

مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی میراث فرهنگی کشور، افزود: مسئولیت هایی بر عده ما است که از ضوابط متقن و قوانین مشخص که نشأت گرفته و ماهیت وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر مبنای این قوانین شکل گرفته است.

مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: در موضوع تله کابین طاق بستان با عرصه ای مواجه هستیم که کاملاً متفاوت است و افق ما برای این اثر تاریخی ثبت جهانی است.

سامه با بیان اینکه افزایش تعداد ثبت های جهانی علاوه بر ارتقای منزلت و جایگاه کشور رونق گردشگری را نیز به دنبال دارد، بیان کرد: طاق بستان برای ثبت جهانی دست به نقد است و با یک همت می تواند استانداردهای ثبت جهانی را کسب کند.

وی با بیان اینکه باید با حفاظت از اثر موانع را رفع و شرایط را آماده ثبت جهانی کنیم، گفت: هم اکنون در مجموعه طاق بستان گرفتاری هایی داریم که اگر رفع نشوند ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام برنامه ریزی برای ثبت جهانی طاق بستان

انجام برنامه ریزی برای ثبت جهانی طاق بستان