مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 13:102022-11-10اقتصادي

آینده مبهم؛ «طاق بستان» در انتظار ثبت جهانی با مانعی به نام احداث «تله کابین»


مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی میراث فرهنگی کشور گفت: طاق بستان برای ثبت جهانی دست به نقد است بنابراین احداث تله کابین در طاق بستان نیازمند بررسی دقیق است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، رضا سامه مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی میراث فرهنگی کشور در جلسه با شهردار کرمانشاه در خصوص پروژه تله کابین کرمانشاه، اظهار کرد: در مورد این موضوع حقوقی دنبال راه حل کارشناسی هستیم و از فرصت گفت وگو برای حل مشکل استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه افق ما برای اثر تاریخی طاق بستان ثبت جهانی آن است، گفت: افزایش تعداد آثار ثبت جهانی علاوه بر ارتقای منزلت و جایگاه کشور، رونق گردشگری را نیز به دنبال دارد.

مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: طاق بستان برای ثبت جهانی دست به نقد است و با یک همت می تواند استانداردهای ثبت جهانی را کسب کند.

سامه با بیان اینکه باید ضمن حفاظت از اثر موانع را رفع و شرایط را آماده ثبت جهانی کنیم، گفت: الان در مجموعه طاق بستان گرفتاری هایی داریم که اگر رفع نشوند امکان ثبت وجود ندارد، در کنار این ها اگر یک پروژه جدید را شروع کنیم به این مشکلات اضافه می شود.

مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی میراث فرهنگی کشور با طرح این پرسش که آیا ثبت جهانی اساسا اولویت استان و دولت هست یا نه؟ اظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده مبهم؛ «طاق بستان» در انتظار ثبت جهانی با مانعی به نام احداث «تله کابین»

آینده مبهم؛ «طاق بستان» در انتظار ثبت جهانی با مانعی به نام احداث «تله کابین»