مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 14:052022-11-10پزشكي

برنامه های مراقبت های پیش از بارداری در بوشهر تقویت می شود


مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: مراقبت های پیش از بارداری سلامت نوزاد و مادر را ارتقا می دهد و باعث کاهش استرس در خانواده ها می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فاطمه بهمن پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انجام مراقبت های پیش از بارداری موجب می شود که مادر حاملگی خود را با شرایط بهتری آغاز کند و خطراتی را که موجب عوارض بد حاملگی می شود در دوران پیش از بارداری اصلاح کند، درنتیجه مشکلات آینده را برای سلامتی خود و فرزندش کاهش دهد.

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با بیان اینکه عده ای از خانم ها در سنین باروری از بیماری های مختلف مزمن رنج می برند افزود: این بیماری ها می تواند اثرات سو روی بارداری آن ها داشته باشد و موجب سقط، مرگ نوزادی، ناهنجاری مادرزادی و دیگر عوارض شود.

وی گفت: بیماری هایی مانند آسم، بیماری قلبی، فشارخون، دیابت، اختلالات تیرویید، چاقی، پوسیدگی دندان و استعمال دخانیات، منجر به پیدایش عوارض در مادر و نوزاد می شود.

بهمن یادآور شد: شناسایی این بیماری ها و تحت کنترل قرار دادن آن ها در دوران پیش از بارداری در پیشگیری از عوارض سو آن ها بر روی مادر و جنین بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های مراقبت های پیش از بارداری در بوشهر تقویت می شود

برنامه های مراقبت های پیش از بارداری در بوشهر تقویت می شود