مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 14:102022-11-10اجتماعي

لرستان یکی از قطب های توسعه گردشگری باید باشد


معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: لرستان به لحاظ تنوع زیست محیطی و آب و هوایی می تواند یکی از قطب های توسعه گردشگری در کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمدرضا دالوند امروز پنج شنبه در همایش ملی گردشگری کشاورزی در خرم آباد اظهار داشت: لرستان به لحاظ تنوع زیست محیطی و آب و هوایی می تواند یکی از قطب های توسعه گردشگری کشور باشد چرا که پس از استان های مازندران و گیلان سومین استان پربارش کشور است.

وی به چهار فصل بودن شرایط آب و هوایی استان اشاره کرد و افزود: در سردترین فصول سال در پلدختر بهار است و در گرم ترین فصول سال، شهرستان های الیگودرز و نورآباد دارای هوای خنک و بهاری هستند.

معاون عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: در بحث کشاورزی و گردشگری در نقاط مختلف کشور کارهایی اتفاق افتاده که زیاد کارشناسی نیست چراکه لرستان با وجود پتانسیل ها و زیرساخت های توسعه کشاورزی به شدت مستعد توسعه آگروتوریسم است.

دالوند با اشاره به اینکه لرستان علاوه بر تنوع گیاهان دارویی، در کشت مرغوب زعفران، انجیر سیاه، انار و تولید عسل زبان زد است عنوان کرد: در بحث تولید پسته طبق تحقیقات به عمل آمده مجموعه کشت و صنعت لرستان یکی از ظرفیت های خوب استان خواهد بود و علاوه بر این لرستان در بحث پرورش ماهیان سردابی نیز در رتبه های برتر کشوری قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان یکی از قطب های توسعه گردشگری باید باشد

لرستان یکی از قطب های توسعه گردشگری باید باشد