مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 18:002022-11-10اقتصادي

فعالیت بزرگترین استخر پرورش ماهی شمالغرب در پارس آباد


بزرگترین استخر پرورش آبزیان در شمالغرب کشور در مغان سرای پارس آباد راه اندازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جابر جهان بین عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند توسعه آبزی پروری در پارس آباد اظهار کرد: در این استخرها و مزرعه پرورش آبزیان به مساحت 58 هکتار فرصتی فراهم شده تا سرمایه گذاران تولید آبزیان سردابی و گرمابی را در اولویت قرار دهند.

وی تصریح کرد: در این مزارع سالیانه بیش از 150 تن آبزیان پرورش یافته و راهی بازار مصرف می شود که در این مجموعه فرصت اشتغال برای 40 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: شهرستان پارس آباد از مناطق مستعد برای پرورش آبزیان است که با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در حاشیه رود ارس، منابع آب آن می تواند بهترین فرصت و استعداد در پرورش آبزیان باشد.

جهان بین افزود: ضروری است از این ظرفیت در توسعه استخرهای پرورش ماهی استفاده کنیم که قطعاً حرکت های آغاز شده در این زمینه نیز مناسب و مطلوب است.

وی تولید انواع ماهیان به ویژه آمور، کپور و قزل آلا را در استخرهای پرورش ماهی مغان سرا و سایر مناطق یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار ماهیان گرمابی و سردابی، پرورش ماهیان خاویاری نیز فرصت خوبی را برای اشتغال و توان تولید در این منطقه به وجود آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت بزرگترین استخر پرورش ماهی شمالغرب در پارس آباد

فعالیت بزرگترین استخر پرورش ماهی شمالغرب در پارس آباد