مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 19:302022-11-10اقتصادي

قنات زارچ ناجی بافت تاریخی یزد


زیر شهر یزد هزار کیلومتر گالری قنات وجود دارد که این قنات ها در سیل مرداد، سبب فرونشست 620 نقطه شدند اما قنات زارچ بافت تاریخی را از تخریب در برابر سیل نجات داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر مورد اعتبارات در نظر گرفته شده برای جبران خسارت معابر و تاسیسات شهری عنوان کرد: دولت یک ریال هم به این بخش کمک نکرد و عمده کمک ها به سمت جبران خسارت منازل مردم، اراضی و قنوات کشاورزی و لوازم خانگی مردم هدایت شده است.

محی الدینی بیان کرد: بر این اساس، مصوباتی را در شورا گذراندیم که از این مصوبات در یک فاز 15 میلیارد و در فاز بعدی 10 میلیارد تومان به جبران خسارت سیل اختصاص یافت و تلاش شد تا از کنار پروژه های شهری، بخشی از اعتبار را به جبران خسارات اختصاص دهیم.

فرونشست 620 نقطه از شهر یز طی 10 روز شهردار یزد با اشاره به اینکه قنوات سبب فرو نشست زمین در 620 نقطه از شهر طی 10 روز شدند، افزود: زیر شهر یزد هزار متر گالری یا همان تونل قنات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آب راه گرفته در مسیر بافت تاریخی به گالری قنات زارچ هدایت شد، تصریح کرد: اگر قنات زارچ نبود، بافت تاریخی به طور کامل تخریب می شد.

محی الدینی عنوان کرد: اکنون نیز کل مسیر قنات زارچ باز است و سایر قنات ها نیز در صورتی که بازسازی و لایروبی شوند، در زمان وقوع سیل می توانند تا حدی به هدایت روان آبها کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قنات زارچ ناجی بافت تاریخی یزد

قنات زارچ ناجی بافت تاریخی یزد