مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 آبان 1401 ساعت 08:352022-11-11اقتصادي

از وانتی ها و دست فروش ها ماهی نخرید


رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست از خرید ماهی و دیگر آبزیان از دست فروشان یا وانتی ها خودداری کنند.

- رامین سمیعیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: فعالیت خودروهای سیار و دوره گردهایی که در نقاط مختلف شهر ماهی و دیگر فرآورده های آبزی عرضه می کنند، به هیچ عنوان مورد تایید دامپزشکی نیست.

وی ادامه داد: این ماهی ها در شرایط غیراستاندارد و خارج از یخچال بهداشتی عرضه می شوند و مصرف آنها می تواند سلامت خانواده ها را به خطر بیاندازد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: ماهی که هنوز شکمش خالی نشده شدیدا مستعد فساد است و چون دوره گردها شرایط نگهداری استاندارد را هم ندارند، احتمال فاسد بود محصولاتشان خیلی زیاد است.

وی با اشاره به قیمت پایین این ماهی ها، تاکید کرد: مردم نباید سلامت خود را برای خرید ماهی به قیمت ارزان تر به خطر بیندازند، زیرا علاوه بر اینکه این ماهی ها در شرایط غیراستاندارد نگهداری می شود، معلوم نیست بیماری هم دارند، یا نه، کما اینکه احتمال مردار بودن ماهی هم دور از انتظار نیست.

سمیعیان با بیان اینکه برخورد با خودروهای سیار عرضه ماهی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این کار نیازمند همکاری اجراییات شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از وانتی ها و دست فروش ها ماهی نخرید

از وانتی ها و دست فروش ها ماهی نخرید