مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 آبان 1401 ساعت 11:552022-11-11سياسي

کسی در عالَم آزادی مطلق را قبول ندارد


عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: کسی در عالَم آزادی مطلق را قبول ندارد و ملاک در هر جریانی برای قید زدن به آزادی مبانی این مسئله است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، دومین جلسه از سلسله نشست های بصیرت افزایی و روشنگری تحت عنوان بر مدار حقیقت برگزار شد.

دومین نشست از سلسله نشست های بر مدار حقیقت ، پیرامون نقد و کنکاش آزادی با عنوان کدام آزادی؟! با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفدر الهی راد عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) در دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین الهی راد در این مراسم گفت: تفاوت در مبانی موجب به تفاوت در دیدگاه می شود و هیچ شخص و هیچ مکتبی در جهان آزادی مطلق را قبول نمی کند؛ حتی در مهد آزادی هم قیودی برای آزادی می گذارند.

منظور از آزادی یعنی اختیار داشتن یعنی خواست ما در فعل ما تاثیرگذار باشد و مفاهیمی مثل عدالت و آزادی مفاهیمی فلسفی هستند.

وی در ادامه سخنانش در رابطه با ملاک آزادی افزود: یک آزادی تکوینی داریم و یک آزادی تشریعی.

آزادی تکوینی یعنی شخص قدرت و اختیار دارد که کارهای مشخصی را انجام بدهد؛ مثلا قدرت این را دارد که مومن باشد یا ملحد همچنین میتواند قاتل باشد یا ظالم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسی در عالَم آزادی مطلق را قبول ندارد

کسی در عالَم آزادی مطلق را قبول ندارد