مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 آبان 1401 ساعت 12:452022-11-11اجتماعي

آیا بارندگی های سیل آسا به رفع بحران کم آبی کمک می کنند؟


یک کارشناس آب با بیان اینکه آبخیزداری تنها ایجاد سازه در بالادست نیست اظهارکرد: آبخیزداری یک رویکرد حفاظتی و مدیریتی است و برای انجام آن به صورت حقیقی و واقعی باید تمام فعالیت های توسعه محورانه متوقف شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آبخیزداری یعنی مدیریت پایدار و جامع حوزه آبخیز که به تناسب موقعیت انسانی، اجتماعی، جغرافیایی و طبیعی طراحی و اجرا می شود و می تواند موثرترین اقدام برای کاهش آثار خشکسالی و کاهش خسارات سیل باشد.

به گفته مسئولان و کارشناسان، آبخیزداری می تواند برای مردم تمام روستاها و شهرهای یک حوزه آبخیز امکان زندگی و معیشت را میسر کند و موثرترین راه برای حفظ امنیت غذایی و زیستی در کشور است.

مسعود امیرزاده، کارشناس آب در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اقدام آبخیزداری در یک واژه خلاصه نمی شود و یک رویکرد حفاظتی و مدیریتی است، اظهارکرد: برای اعمال آبخیزداری به صورت حقیقی و واقعی لازم است تمام فعالیت های توسعه محورانه متوقف شوند.

وی ادامه داد: آبخیزداری اجازه نابودی بالادست و میان دست و از بین بردن خاصیت جذب آب یا تشکیل آبراهه های فرعی و اصلی را به ما نمی دهد.

آبخیزداری صرفا ایجاد چند سازه در بالادست نیست که ممکن است در برخی مواقع کارایی نداشته باشد، در واقع آن سازه ها تنها جزوی از ماجرا هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بارندگی های سیل آسا به رفع بحران کم آبی کمک می کنند؟

آیا بارندگی های سیل آسا به رفع بحران کم آبی کمک می کنند؟