مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 07:502022-11-12اقتصادي

کاهش کشت گیاهان پر آب بر و افزایش 15 درصدی برداشت زعفران در ملایر


در سال زراعی جاری کشت گیاهان پر آب بر نسبت به سال زراعی 1400 – 1401، کاهش خواهد داشت و نهاده ای خارج از سطح پیشنهادی شهرستان به کشاورزان تخصیص داده نخواهد شد.

- ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: در سال زراعی جاری کشت گیاهان پر آب بر نسبت به سال زراعی 1400 – 1401، کاهش خواهد داشت و نهاده ای خارج از سطح پیشنهادی شهرستان به کشاورزان تخصیص داده نخواهد شد.

یوسف کاکاوند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برای تعیین الگوی کشت سال 1401 – 1402، سطوح کشت پر آب بر از جمله گیاهان علوفه ای، سبزی و صیفی جات، جالیزی، سیب زمینی، پیاز و .

نسبت به سال زراعی جاری کاهش داده شده است.

کاکاوند ادامه داد: برای توسعه محصولات کم آب بر در سال زراعی قبل، واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان، 32 دستگاه برای بازسازی ناوگان دیم و توسعه کشت محصولات در اراضی آیش در راستای حفظ رطوبت و حاصلخیزی خاک به کشاورزان تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری نیز تعداد 10 دستگاه با سود تسهیلات چهار درصدی در حال معرفی است، گفت: با توجه به لزوم تغییر الگوی کشت و بحران کم آبی در کشور، گیاه زعفران گیاهی کم آب بر و کشت آن پرسود است.

افزایش 15 درصدی برداشت زعفران در ملایر کاکاوند با بیان اینکه برداشت زعفران در این شهرستان از اوایل آبان آغاز شده و تا اواسط آذر ادامه دارد، گفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش کشت گیاهان پر آب بر و افزایش 15 درصدی برداشت زعفران در ملایر

کاهش کشت گیاهان پر آب بر و افزایش 15 درصدی برداشت زعفران در ملایر