مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 08:452022-11-12اقتصادي

زیرساخت های راه آهن ارومیه تکمیل می شود/اختصاص450میلیارد تومان


با اختصاص450 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مالی سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی زیرساخت های حمل و نقل باری ایستگاه راه آهن ارومیه تکمیل می شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: نیمه تمام ماندن بخش های زیادی از راه آهن ارومیه - مراغه با وجود بهره برداری نزدیک 6 ساله این طرح موجب شده بود این ظرفیت ریلی نقش چندانی در توسعه صنعت حمل و نقل در استان نداشته باشد.

اما امسال در بیست و یکمین سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان غربی توجه به تکمیل زیرساخت های راه آهن ارومیه - مراغه و تخصیص اعتبارات مورد نیاز آن مورد توجه ویژه قرار گرفته و چهار هزار میلیارد ریال در جریان سفر برای تکمیل ایستگاه ها، سکوهای بارگیری، ایستگاه های سوخت گیری و تکمیل مسیر راه آهن ارومیه به مراغه تخصیص یافت.

امروز با اختصاص 450 میلیارد تومان برای برای تکمیل زیرساخت های حمل و نقل باری آن پیش بینی می شود شاهد رونق اقتصادی در بخش صنعت حمل و نقل در دروازه ورودی ایران به بازارهای اروپایی باشیم.

راه آهن مراغه - ارومیه 2 استان مهم آذربایجان غربی و شرقی را به هم وصل می کند و از شهرهای ملکان، نقده، میاندوآب و مهاباد عبور کرده، این خط آهن همچنین در روستاهای قزل قلعه، شیرین بلاغ و رشکان ایستگاه دارد و طول آن 185 کیلومتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیرساخت های راه آهن ارومیه تکمیل می شود/اختصاص450میلیارد تومان

زیرساخت های راه آهن ارومیه تکمیل می شود/اختصاص450میلیارد تومان