مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 09:002022-11-12پزشكي

رعایت رژیم غذایی مساوی با پیشگیری از بروز عوارض خطرناک بیماری متابولیک


کارشناس فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: عقب ماندگی ذهنی، اختلال رشد و نارسایی کبد و کلیه از جمله عوارض بیماری متابولیک بوده که تا حدودی با رعایت محدودیت رژیم غذایی قابل پیشگیری است.

- ایسنا/زنجان کارشناس فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: عقب ماندگی ذهنی، اختلال رشد و نارسایی کبد و کلیه از جمله عوارض بیماری متابولیک بوده که تا حدودی با رعایت محدودیت رژیم غذایی قابل پیشگیری است.

حمیدرضا لطفی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با بیماری متابولیک ارثی، اظهار کرد: بیماری های متابولیک ارثی بیماری هایی هستند که در آن ها هضم نهایی یک یا چند ماده غذایی مانند پروتیین، قند یا چربی در بدن نوزاد از بدو تولد مختل می شود و کودک نمی تواند از این موادغذایی برای رشد و تکامل خود استفاده کند.

وی در رابطه با شایع ترین علائم بیماری متابولیک، افزود: بی حالی یا خواب آلودگی، تغذیه ضعیف، زردی، کاهش قندخون، استفراغ های دوره ای و غیر توجیه، کاهش وزن، بوی بد در ادرار، تنفس، بزاق، عرق، تشنج، اختلال حرکتی، بزرگی کبد یا طحال از جمله شایع ترین علائم بیماری متابولیک هستند.

این مسئول با بیان اینکه هرچه سن بیمار مبتلا به متابولیک کمتر باشد علایم شدیدتر بوده و نیمی از افراد به دلیل خفیف بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت رژیم غذایی مساوی با پیشگیری از بروز عوارض خطرناک بیماری متابولیک

رعایت رژیم غذایی مساوی با پیشگیری از بروز عوارض خطرناک بیماری متابولیک