مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 09:562022-11-12اقتصادي

چشمان کشاورزان بوشهری به صادرات دوخته شده است


خبرگزاری فارس - بوشهر، داوود بحرینی: گوجه فرنگی یکی از محصولات مهم سبزی و صیفی می باشد که کشاورزان بوشهری سالانه به کشت آن می پردازند و هرساله چشمان شان به باز بودن مرزهای کشور برای صادرات است و سه شهرستان دشتستان، دشتی و دیر نیز قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل کشور به حساب می آیند.

بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط خبرنگار فارس در سال جاری بر اساس پیش بینی های صورت گرفته 11 هزار و 400 هکتار از مزارع استان زیر سطح کشت گوجه فرنگی خواهد رفت.

اما به دلیل آب و هوای مناسب استان بوشهر در وزارت جهاد کشاورزی به گمرک جمهوری اسلامی اعلام کرد: با توجه به تحولات بازارهای جهانی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و افزایش تقاضای جهانی برای مصرف برخی کالاهای کشاورزی، کاهش تعرفه وارداتی در کشورهای همسایه و ضرورت تنظیم قیمت و بازار داخلی کشور صادرات سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و بادمجان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام می شود.

یکی از کشاورزان گوجه کار دیری به خبرنگار فارس می گوید: به دلیل تولیدهای مازادی که بعضا رخ می دهد یکی از مهم ترین دغدغه ما گوجه کاران باز بودن مرز برای صادرات است.

این کشاورز دیری ادامه می دهد: هزینه های سرسام آور کود، کارگر و…فشار سنگینی بر دوش کشاورز است و به اعتقاد بنده دولت باید به دنبال کشت قراردادی گوجه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشمان کشاورزان بوشهری به صادرات دوخته شده است

چشمان کشاورزان بوشهری به صادرات دوخته شده است