مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 10:102022-11-12اجتماعي

بهره برداری از فاز نخست طرح ساماندهی روددره فرحزاد تا بهار آینده


مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از بهره برداری فاز نخست طرح ساماندهی روددره فرحزاد تا بهار آینده خبر داد و گفت: فاز نخست پروژه از پل آبشار تا پل خوشمرام تکمیل خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی محمد مختاری در تشریح طرح احیا و ساماندهی رود دره فرحزاد گفت: رود دره فرحزاد در کنار باقی رود دره های زیبای تهران به عنوان قلب ساختار فضایی جغرافیای پایتخت از ارکان اصلی برای زیست پذیری شهر است.

از این رو باید نسبت به باز طراحی شهری بر محوریت اکوسیستم های رودخانه ای آن برنامه ریزی و اقدام شود.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در ادامه، اهداف کلی طرح احیا و ساماندهی رود دره های شهری را شامل تحقق مدیریت یکپارچه سیل و بهبود اکوسیستم شهری در محدوده حریم اکولوژیکی رود دره ها، کاهش آلودگی هوای شهر تهران در روزهای وارونگی هوا (با برقراری جریان باد محلی کوهستان به سمت دشت) و بهبود کیفیت هوا (رطوبت، دما و …) در حوزه اثر مستقیم و غیر مستقیم رود دره ها و فرهنگ سازی و هوشیارسازی اجتماعی نسبت به مسائل زیست محیطی و برقراری ارتباط شهر، شهروندان و رودخانه، اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: با انجام این پروژه، احیا جریان کمی و کیفی پایه و تغذیه سفره های آب زیرزمینی (آبخوان دشت تهران) و بهبود و نوسازی بافت ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از فاز نخست طرح ساماندهی روددره فرحزاد تا بهار آینده

بهره برداری از فاز نخست طرح ساماندهی روددره فرحزاد تا بهار آینده