مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 10:502022-11-12فرهنگي

حضور فعالانه هنرمندان و سوغات گیلان در پانزدهمین جشنواره اقوام ایران


60 نفر از هنرمندان گیلان در کنار برپایی سه غرفه سوغات محلی گیلان و پنج غرفه هنرهای صنایع دستی در پانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین و اقتصاد استان گلستان حضور فعالانه دارند.

- اقوام ایران زمین و اقتصاد در استان گلستان در حال برگزاری است و هنرمندان استان نیز در این رویداد فرهنگی میراث محور، حضور فعالانه دارند.

در کنار هنرنمایی هنرمندان گیلان، غرفه هایی از سوغات محلی، صنایع دستی و هنرهای سنتی استان نیز در جشنواره اقوام ایران زمین استان گیلان به معرض دید عموم گذاشته شده است.

  ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین و اقتصاد به خبرنگار فارس گفته است: 60 نفر از هنرمندان گیلان در این جشنواره هنرنمایی می کنند و در کنار آن سه غرفه سوغات محلی گیلان، پنج غرفه هنرهای صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز در جشنواره حضور دارند.

  وی در دیداری که در حاشیه این رویداد فرهنگی با اهالی هنر سنتی حاضر در جشنواره اقوام داشت، بیان کرد: هنر موسیقی و هنرهای سنتی گیلان ریشه در تاریخ دارد و حفظ این میراث معنوی و شناسایی این میراث ارزشمند و شناساندن این مواریث فرهنگی به مردم ایران و جهان از اهداف اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور فعالانه هنرمندان و سوغات گیلان در پانزدهمین جشنواره اقوام ایران

حضور فعالانه هنرمندان و سوغات گیلان در پانزدهمین جشنواره اقوام ایران