مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 11:052022-11-12پزشكي

چرا زنان بیش از مردان آلزایمر می گیرند؟


بیماری آلزایمر تقریبا دو برابر در زنان شایع تر از مردان است و یافته های یک بررسی جدید ممکن است به توضیح این شکاف جنسیتی کمک کند و شواهدی درباره درمان های جدید برای کمک به بیماران مبتلا از هر دو جنس به دست دهد.

- دانشمندان در دانشگاه کیس وسترن ریزرو بر روی ژنی به نام USP11 متمرکز شدند که روی کروموزوم ایکس قرار دارد.

زنان در جفت کروموزوم جنسی شان دو کرووموزوم ایکس (X) و مردان یک کرموزوم ایکس و یک کروموزوم ایگرگ (Y) دارند، بنابراین مردان یک نسخه از ژن USP11 و زنان دو نسخه از آن را دارند.

یک ماده زائد پروتیینی به نام  تائو (tau درمغز وجود دارد که هم مقدار بیش از حد کم آن به سلول های عصبی آسیب می زند و هم مقدار بیش از حد زیاد آن برای این سلول ها سمی است و می تواند به بیماری های تحلیل برنده عصبی مانند آلزایمر بینجامد.

پژوهش های جدید حتی نشان می دهند که انجام آزمایش برای تغییرات تائو ممکن است روزی به پزشکان برای تشخیص زودرس تر آلزایمر کمک کند.

مغز شما برای کنترل میزان تائو از یک پروتیین تنظیم کننده به نام یوبیکوتین برای تگ زدن به آن و پیام دادن به بدن که مقدار اضافی تائو باید حذف شود، استفاده می کند.

نقش USP11 این است که دستورهایی برای ساختن آنزیمی را بدهد که این تگ شناساننده یوبیکوتین را حذف می کند تا تعادل تائو در سلول عصبی حفظ شود (همه پروتیین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا زنان بیش از مردان آلزایمر می گیرند؟

چرا زنان بیش از مردان آلزایمر می گیرند؟