مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 11:152022-11-12فرهنگي

خانه جلال الدین همایی همچنان انتظار می کشد


شازدهم اردیبهشت ماه 1396 بود که خانه جلال الدین همایی با نام خانه شعر و فرهنگ اصفهان، افتتاح و تنها بعد از دو سال به حال خود رها شد و این روزها وضعیت آن به گونه ای است که به خانه ای در حال احتضار و انتظار تبدیل شده است.

- بی توجهی مسئولان به این خانه در حالی است که فرزند استاد همایی می گوید: اگر مسئولان نمی خواهند به وضعیت خانه استاد همایی رسیدگی کنند، خانه را به خودمان برگردانند تا آن را به یک موزه شخصی تبدیل کنیم.

محله پاقلعه یادآور مشاهیر بنامی همچون ارحام صدر، سادات خاتون آبادی و میرزاعباس نعمت اللهی است؛ جلال الدین همایی نیز در این محله متولد شده است، خانه اش در کوچه شهید عبدالحسین مقضی یا همان کوچه شماره 19 و بن بست شهید حمید صناعی ها قرار دارد و سال 1396 با نام خانه شعر و فرهنگ اصفهان به روی علاقه مندان گشوده شد، اما تنها بعداز دو سال فعالیت به حال خود رها شد و اکنون بیش از سه سال است که نه تنها توجهی به این خانه نمی شود، بلکه گویی در حال احتضار به سر می بَرد.

شرح در پرونده ثبتی خانه استاد جلال الدین همایی در تاریخ سیزدهم مرداد 1376 و با شماره 1903 در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

در پرونده ثبتی این خانه که یک سال قبل از ثبت، یعنی در سال 1375 تنظیم شده درباره مشخصات آن آمده است: بنایی است یک اشکوبه با حیاط مربع شکل که در دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه جلال الدین همایی همچنان انتظار می کشد

خانه جلال الدین همایی همچنان انتظار می کشد