مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 12:052022-11-12پزشكي

واکسن جدید سرطان که تومورهای موش ها را کوچک کرد


محققان آمریکایی در مطالعه اخیرشان از توسعه واکسن جدیدی برای سرطان خبر داده اند که با موفقیت سیستم ایمنی را تقویت می کند و تومورها را در موش کوچک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس اف، یک واکسن آزمایشی سرطان طی آزمایش های آزمایشگاهی روی موش ها با موفقیت باعث پس رفت قابل توجه تومور شد.

به گفته گروهی از محققان موسسه ملی بهداشت، این داروی جدید امید دانشمندان به اینکه آنها در حال نزدیک تر شدن به یک درمان مؤثر برای همه اشکال این بیماری هستند را افزایش می دهد.

محققان موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی(NIAID) این واکسن را که SNAPvax نام دارد را با استفاده از دو روش مختلف ارسال به بدن، آزمایش کردند.

نتایج آزمایشات نشان می دهد که تزریق داخل وریدی(IV) این واکسن تعداد لنفوسیت های تی کشنده را در هر حیوان افزایش می دهد.

سلول تی سمی یا لنفوسیت تی سمی یا سلول تی کشنده یا لنفوسیت تی کشنده(cytotoxic T cell یا killer T cell یا Tc cells) یکی از انواع لنفوسیت تی و نوعی گلبول سفید است که سلول های سرطانی، سلول هایی که آلوده شدند(مخصوصاً به وسیله ویروس)، یا سلول هایی که به شکلی دیگر آسیب دیده اند را می کشد.

این سلول های ایمنی می توانند به سلول های تومور سرطانی نفوذ کرده و به آنها حمله کنند و همچنین با القای اینترفرون نوع 1( Interferon type I)، سیستم ایمنی ذاتی بدن را تحریک کردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن جدید سرطان که تومورهای موش ها را کوچک کرد

واکسن جدید سرطان که تومورهای موش ها را کوچک کرد