مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 13:352022-11-12اقتصادي

افزایش پرداختی بانک ها به صنایع دارویی


باتوجه به تغییر نرخ ارز صنایع دارویی و افزایش نیاز آنها به سرمایه در گردش، مصوب شده بانک ها سرفصل های بیشتری به سرمایه در گردش صنایع دارویی اختصاص دهند تا مشکلات دارویی کشور حل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی صالح آبادی در آیین امضای تفاهنامه مشترک پنج بانک عامل و وزارت صنعت،معدن و تجارت در زمینه اوراق گام گفت: حجم اوراق گام از ابتدای صدور این ابزار تا کنون به 36.

3 هزار میلیارد تومان رسید و با توجه به غیرتورمی بودن این ابزار در حمایت از تولید، این مهم در دستور کار دولت قرار دارد.

رییس بانک مرکزی با اعلام خبر عملیاتی شدن اوراق گام در 17 بانک عامل خواهان تلاش افزون تر برای گسترش استفاده از ابزار اوراق گام شد و گفت: براساس مصوبات ستاد اقتصادی دولت، مقرر شده تا حداقل 20 درصد از کل سرمایه در گردش بخش تولید در سال جاری از طریق تامین مالی زنجیره ای انجام شود، ضمن آنکه بخش دیگر آن نیز از طریق استعلام از صورتحساب الکترونیکی و اتصال به سامانه جامع تجارت باید انجام شود.

وی با اشاره به نیاز صنعت دارو به سرمایه در گردش گفت: با توجه به اینکه نرخ ارز صنایع دارویی تغییر یافته است نیاز آنها به سرمایه در گردش در حال حاضر بیشتر شده است؛ لذا مصوباتی در شورای پول و اعتبار داشتیم که بانک ها سرفصل های بیشتری به سرمایه در گردش صنایع دارویی اختصاص دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش پرداختی بانک ها به صنایع دارویی

افزایش پرداختی بانک ها به صنایع دارویی