مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 13:402022-11-12اقتصادي

وزیر تعاون: صندوق املاک و مستغلات بستری برای اقتصاد تعاونی است


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم راه اندازی اولین صندوق املاک و مستغلات گفت: این صندوق می تواند بستری برای اقتصاد تعاونی فراهم کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسم رونمایی از اولین صندوق املاک و مستغلات با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) اظهار داشت: با حسن تدبیر، اموال اندک رشد می کنند و با بدتدبیری اموال بزرگ به فنا می رود و اقدام امروز در راه اندازی صندوق املاک و مستغلات می تواند بستری برای حسن تدبیر باشد که سرمایه ها و ثروت های اندک را به ثروت کثیر تبدیل کند.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: در این اصل اقتصاد کشور به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم می شود که طبق سیاست های کلی این اصل که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد، دولت مجاز است بخشی از واگذاری های اموال را به تعاونی ها و بخش خصوصی انجام دهد.

در این زمینه اموری که اساساً باید دولتی می شدند مانند بانکداری، پالایشگاه، نیروگاه، نفت، صنعت و معدن و سایر بخش ها را واگذار کرد و بستر مشارکت مردم در اقتصاد تعاونی به این وسیله فراهم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: اگر اقتصاد تعاونی شکل گیرد هم نیازهای کشور برطرف می شود و هم دغدغه خانوارها از نظر اشتغال و درآمد و مسکن رفع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر تعاون: صندوق املاک و مستغلات بستری برای اقتصاد تعاونی است

وزیر تعاون: صندوق املاک و مستغلات بستری برای اقتصاد تعاونی است