مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 15:202022-11-12اقتصادي

افزایش تردد کامیون از مرز های ایران و روسیه با آذربایجان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزارش دانشجو به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک با اشاره به افزایش چشمگیر تجارت با روسیه، اظهار داشت : - رییس سازمان توسعه تجارت از افزایش تردد کامیون ها از گمرک آستارا در مرز ایران و آذربایجان و گمرک سامور در مرز روسیه و آذربایجان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزارش دانشجو به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک با اشاره به افزایش چشمگیر تجارت با روسیه، اظهار داشت : این افزایش تجارت در کنار راه اندازی کریدور شمال-جنوب موجب افزایش تردد کامیون ها از گمرکات آستارا در مرز ایران و آذربایجان و سامور در مرز روسیه و آذربایجان شده است.

وی افزود: متاسفانه زیرساخت های موجود در مسیر زمینی ایران به روسیه که از جمهوری آذربایجان عبور می کند، آماده پذیرش این حجم از تجارت نیست و مشکلاتی را ایجاد می کند.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ظرفیت پذیرش کامیون در گمرک سومار محدود است و این گمرک نیاز به توسعه دارد، افزود: در کنار این محدودیت، تشدید بازرسی های امنیتی نیرو های روس به علت بحرانی که در اوکراین ایجاد شده، مشکلاتی را برای کامیون داران ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بروز این مشکل برای حل آن با مقامات روسیه وارد مذاکره شد و ابتدا سفیر جمهو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تردد کامیون از مرز های ایران و روسیه با آذربایجان

افزایش تردد کامیون از مرز های ایران و روسیه با آذربایجان