مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 17:052022-11-12اقتصادي

بیش از 95 درصد واحدهای مسکونی سرپل ذهاب بازسازی شدند


فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه زلزله سال 96 خسارات زیادی به این شهرستان وارد کرد، گفت: بیش از 95 درصد واحدهای مسکونی سرپل ذهاب بازسازی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صدراله بابلی بعد از ظهر شنبه در مراسم پنجمین سالگرد زلزله سرپل ذهاب که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار کرد: در زلزله سرپل ذهاب خیلی از واحدهای مسکونی و اداری و فرهنگی تخریب و نیازمند بازسازی بودند.

وی افزود: زلزله آبان ماه 96 بیش از 17 هزار و 700 واحد تخریبی و بیش از 18 هزار واحد تعمیری در شهر و روستا به جا گذاشت.

فرماندار سرپل ذهاب تصریح کرد: در دوران بازسازی زلزله در طول پنج سال گذشته با اعتباری بیش از یک هزار و 630 میلیارد تومان بیش از 95 درصد از واحدهای آسیب دیده بازسازی شدند.

بابلی بیان کرد: واحدهای مسکونی باقیمانده می توانند در قالب طرح مسکن ملی ثبت نام کرده و با استفاده از اعتبارات طرح جهش مسکن ملی واحدهای خود را بازسازی کنند.

وی ادامه داد: در بخش ساختمان های اداری، مساجد، ابنیه تاریخی و باستانی، مراکز فرهنگی و کتابخانه های شهرستان فقط 10 درصد بازسازی صورت گرفته و 90 درصد آن باقیمانده است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: اعتبار مورد نیاز طبق برآوردهای انجام شده 500 میلیارد تومان فقط برای بازسازی و مقاوم سازی ساختمان های اداری نیاز است که در سفر رییس جمهور به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 95 درصد واحدهای مسکونی سرپل ذهاب بازسازی شدند

بیش از 95 درصد واحدهای مسکونی سرپل ذهاب بازسازی شدند