مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 17:452022-11-12فرهنگي

سینما از سرزمین رستم فقط قاچاقچی ها را می بیند


تصویری که سینمای ایران از سیستان وبلوچستان به نمایش می گذارد، تحریف بزرگی است از آنچه در این استان زیبا و پهناور وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جوان نوشت: تصویری که سینمای ایران از سیستان وبلوچستان به نمایش می گذارد، تحریف بزرگی است از آنچه در این استان زیبا و پهناور وجود دارد.

جاذبه های تاریخی این استان در قالب پناهگاه قاچاقچیان مواد مخدر نشان داده شده است و در زیبایی های طبیعی آن، نمایی از محل رفت وآمد تروریست های خطرناک نشان داده می شود، در حالی که این استان یکی از امن ترین مناطق کشور از لحاظ میزان جرم است، ولی سینمای ایران در یک ظلم بزرگ سیستان وبلوچستان را منطقه ای ناامن نشان می دهد که کمتر کسی رغبت می کند به آنجا سفر کند! از دهه 1950، در امریکا تحقیقات دامنه داری روی تأثیر رسانه ها و به ویژه تلویزیون در شکل گیری تصویر ذهنی مخاطبان از دنیای پیرامون آغاز شد.

مهم ترین نظریه ای که در آن دوره مطرح شد و هنوز هم اعتبار خود را حفظ کرده است، نظریه کاشت بود که از سوی جرج گربنر مطرح شد.

به طور خلاصه نظریه کاشت می گوید شخص با تماشای تلویزیون به طور ناخودآگاه در معرض پیام هایی قرار می گیرد و این پیام ها باعث شکل دهی تصور ذهنی شخص از جهان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینما از سرزمین رستم فقط قاچاقچی ها را می بیند

سینما از سرزمین رستم فقط قاچاقچی ها را می بیند