مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 18:302022-11-12اقتصادي

جزییات صدور و نقد کردن چک امن دیجیتال تشریح شد


معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: فرایند ثبت و درخواست، صدور چک دیجیتال، انتقال و نقد کردن آن به صورت الکترونیک قابل انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال و غیرحضوری قابل انجام است.

وی افزود: براین اساس مهم ترین درگاه های بانکی مانند موبایل بانک، اینترنت بانک می توانند مورد استفاده قرار بگیرند و نیازی به حضور در شعبه وجود ندارد و تمامی مراحل به صورت غیرحضوری قابلیت اجرا دارد.

محرمیان درباره نحوه تقاضای دسته چک یادآور شد: به طور کلی هر بانکی که به این سامانه متصل شود، مشتریان آن بانک می توانند از طریق موبایل بانک و اینترنت بانک تقاضای دریافت دسته چک دیجیتال کنند.

طبیعتاً پیش از درخواست چک دیجیتال باید مشتری نزد بانک حساب جاری داشته باشد و در صورت وجود حساب جاری دسته چک به راحتی و به صورت غیرحضوری قابلیت صدور دارد.

به گفته محرمیان بانک های پارسیان، صادرات و تجارت در حال حاضر دسترسی مشتریان حقیقی به چک الکترونیک را فراهم کرده اند و در آینده نزدیک نیز سایر بانکها این امکان را عملیاتی خواهند کرد.

مقام مسئول از چک الکترونیکی در بازار به عمل آید و در صورتی که مشکل فنی پیش نیاید و با بازخوردهایی که دریافت می کنیم در حدود یک ماه آینده این امکان برای اشخاص حقوقی نیز محقق می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات صدور و نقد کردن چک امن دیجیتال تشریح شد

جزییات صدور و نقد کردن چک امن دیجیتال تشریح شد