مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 01:402022-11-12بين الملل

آتش اژدها؛ سلاح لیزری جدید بریتانیا


سلاح لیزری جدید ارتش بریتانیا موسوم به دراگون فایر به معنی آتش اژدها می تواند پرتوهای 50 کیلوواتی و حتی بالاتر را شلیک کند، اگر چه جزییات در مورد توانایی این سلاح همچنان محرمانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی(Dstl) زیر نظر وزارت دفاع بریتانیا آزمایشی از سلاح پرقدرت و دوربرد لیزری خود را با موفقیت به پایان رسانده است.

با افزایش استفاده از پهپادها و سلاح های الکترونیکی در جنگ های مدرن، تقاضای زیادی برای اقدامات متقابل الکترونیکی وجود دارد.

ساخت تسلیحات متعارف مانند راکت ها و موشک ها، گران است و در برابر انبوه هواپیماهای بدون سرنشین یا همان پهپادها، به ویژه آنهایی که با استفاده از قطعات آماده و بدون نیاز به طراحی خاص ساخته می شوند، ناکارآمد و غیراقتصادی هستند.

بنابراین ارتش ها در سراسر جهان به دنبال راه حل هایی هستند که بتوانند به سرعت و با هزینه حداقلی در برابر این تهدیدها تجهیز شوند و سلاح های لیزری تاکنون مؤثرترین رویکرد نشان داده اند.

این سلاح ها نه تنها با سرعت و دقت شلیک می کنند، بلکه دردسر تهیه و انبار کردن مهمات نیز ندارند.

ساخت جدیدترین سلاح لیزری بریتانیا توسعه سلاح لیزری دراگون فایر(DragonFire) نقطه اوج یک سرمایه گذاری مشترک به مبلغ 114 میلیون دلار است که توسط وزارت دفاع بریتانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش اژدها؛ سلاح لیزری جدید بریتانیا

آتش اژدها؛ سلاح لیزری جدید بریتانیا