مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 08:502022-11-13اقتصادي

تهدید سیل در کمین آذربایجان شرقی


جاری شدن سیل به دنبال بارش رگباری باران و عدم مهار آن به عنوان بلایی خانمان برانداز همواره در طول سال ها آذربایجان شرقی را تهدید کرده و همچنان در کمین بوده و عدم اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه تبعات جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، یکی از اثرات مهم تغییر اقلیم در سال­ های اخیر که توسط دانشمندان به اثبات رسیده است، افزایش پدیده­ سیل و خشکسالی است که بسته به نوع اقلیم منطقه شدت و ضعف این مخاطرات متفاوت است و آذربایجان شرقی با داشتن اقلیم خشک و نیمه خشک سرد و کوهستانی بودن، شرایط مناسبی برای رخداد سیل دارد و این پدیده همه ساله خسارات زیادی برای استان وارد کرده است.

تبریز تا چندی پیش منطقه ای سیل گیر بوده و رودخانه مهران رود یا میدان چای که از کوههای سهند سرچشمه گرفته و پس از طی مسیری وارد شهر شده و از میان شهر می گذرد، بارها طغیان کرده و خرابی های بسیار به بار آورده است .

بارش بیش از 40 میلی متری باران در روز جمعه 25 فروردین سال 1396 در آذربایجان شرقی که در 15 سال گذشته بی سابقه بود موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در این استان به ویژه روستای چنار عجبشیر و غله زار آذرشهر شد و در پی این پدیده 42 نفر از مردم جان خود را از دست داده و خسارت های سنگینی به ساختمان ها، خودروها، مزارع و باغات و ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید سیل در کمین آذربایجان شرقی

تهدید سیل در کمین آذربایجان شرقی