مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 09:502022-11-13فرهنگي

آیا «طاق بستان» کرمانشاه ثبت جهانی می شود؟


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای ثبت جهانی طاق بستان باید همه دستگاه های که در این زمینه مسؤولیت دارند، پای کار بیایند.

- محمدرضا سهیلی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ثبت جهانی طاق بستان، اظهار کرد: طاق بستان با ویژگی منحصر به فرد یکی از آثار فوق العاده تاریخی استان است که می تواند در صورت ثبت جهانی نقش ویژه ای را در توسعه شهر و استان کرمانشاه داشته باشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که هر کشور در هر سال یک پرونده را می تواند برای ثبت جهانی داشته باشد، با توجه به تقاضای دیگر استان ها برای ثبت جهانی طاق بستان یک برنامه ویژه سه ساله تعریف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: برای ثبت جهانی طاق بستان باید همه دستگاه های که در این زمینه مسؤولیت دارند، پای کار بیایند به خصوص شهرداری و راه و شهرسازی، چون رستوران های موجود در عرصه این اثر باید ساماندهی شوند و به طور کلی هر گونه موانعی که برای ثبت جهانی طاق بستان می تواند در آینده مشکلی ایجاد کند باید برطرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا «طاق بستان» کرمانشاه ثبت جهانی می شود؟

آیا «طاق بستان» کرمانشاه ثبت جهانی می شود؟