مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 09:502022-11-13سياسي

یکی از سقاخانه های حرم سیدمحمد (ع) توسط ایرانیان نصب شد+عکس


یکی از سقاخانه های حرم سید محمد علیه السلام در بلد که به همت ایرانیان ساخته شده بود، نصب و رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، روند توسعه و بازسازی حرم سیدمحمد علیه السلام از اواسط دهه 90 آغاز شد و در سال های گذشته پس از ساخت گلدسته و افزایش فضای زیارتی، قرار شد تا ایرانیان 2 سقاخانه در حرم برادر امام هادی علیه السلام در بلد ساخته و نصب کنند.

بر همین اساس، ساخت سقاخانه به ستاد بازسازی عتبات سمنان سپرده شد و هنرمندان کشورمان یکی از سقاخانه ها را ساخته و پس از پیکربندی اولیه، به منظور قلم زنی و سایر بخش های هنری از هنرمندان کشورمان دعوت کردند و به این ترتیب این سقاخانه تکمیل و تحویل تولیت حرم سید محمد علیه السلام شد.

به گفته عباس رضایی نسب، رییس ستاد بازسازی عتبات سامرا و بلد، یکی دیگر از سقاخانه ها همچنان در حال ساخت است و خیران می توانند با مراجعه به سایت ستاد بازسازی عتبات برای تأمین هزینه های احداث این سقاخانه مشارکت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، در روزهای گذشته عملیات مقاوم سازی و طلاکاری گنبد حرم سیدمحمد علیه السلام نیز به ایران سپرده شد و طی تفاهم نامه بین مسؤولان ستاد بازسازی عتبات و تولیت این آستان، قرار است تا 2 سال آینده گنبد حرم سیدمحمد علیه السلام طلاکاری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکی از سقاخانه های حرم سیدمحمد (ع) توسط ایرانیان نصب شد+عکس

یکی از سقاخانه های حرم سیدمحمد (ع) توسط ایرانیان نصب شد+عکس