مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 10:302022-11-13اقتصادي

بیش از 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی ایلام زیر پوشش بیمه قرار دارند


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته استان ایلام خشک ترین استان کشور بوده است گفت: بیش از 40 هزار هکتار از محصولات زراعی کشاورزان تحت پوشش بیمه خسارت قرار دارند.

- آذرنوش عموزاده رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان این که بایستی در زمینه بیمه مزارع فرهنگ سازی شود گفت: با توجه به این که جزو کشورهای خشک محسوب می شویم لازم است که هر ساله کشاورزان مزارع خود را در مقابل عواملی مانند خشکسالی بیمه کنند.

وی با اشاره به این که سال گذشته استان ایلام خشک ترین استان کشور بوده است افزود: در استان ایلام بارندگی نسبت به بلند مدت 64 درصد و نسبت به سال گذشته 46 درصد کاهش داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از تامین اعتبار و پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی سال گذشته به کشاورزان تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: سال گذشته صد درصد مزارع دیم استان و 30 تا 50 درصد مزارع آبی استان خسارت دیدند.

عموزاده گفت: بیش از 40 هزار هکتار از محصولات زراعی کشاورزان تحت پوشش بیمه خسارت قرار دارند که با رایزنی صورت گرفته با صندوق بیمه کشاورزی تمامی مطالبات و خسارات ناشی از خشکسالی پرداخت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی ایلام زیر پوشش بیمه قرار دارند

بیش از 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی ایلام زیر پوشش بیمه قرار دارند