مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 10:552022-11-13اقتصادي

عزم قزاقستان برای جذب 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه لجستیک


آستانه برای توسعه لجستیک و تنوع مسیرهای حمل و نقلی 20 میلیارد دلار جذب می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف ، رییس جمهور قزاقستان در نشست کشورهای ترک در سمرقند گفت: این کشور برای توسعه لجستیک و تنوع مسیرهای حمل و نقل تا سال 2025 میلادی مبلغ 20 میلیارد دلار را جذب خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای کشورهای ترک زبان بسیار مهم است که پتانسیل حمل و نقل و ارتباطات ترانزیتی را افزایش دهند و از توانایی های لجستیکی خود حداکثر استفاده را ببرند.

تاکایف در ادامه با بیان این که مسیر حمل و نقل ترانس خزر که از قلمرو سه کشور قزاقستان، آذربایجان و ترکیه می گذرد، مثال بارزی از این امر است، گفت: توسعه حوزه حمل و نقل و لجستیک را در اولویت می دانیم.

بنابر سخنان وی، برای توسعه این حوزه، قزاقستان تنها طی 15 سال گذشته 35 میلیارد دلار اختصاص داده است و این کشور علاقه مند به ایجاد تنوع در مسیرهای حمل و نقل و توسعه لجستیک بوده و برای این اهداف قصد دارد تا سال 2025 میلادی 20 میلیارد سرمایه گذاری دیگر را جذب کند.

تاکایف همچنین توسعه کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی داخلی بین کشورهای ترک زبان را بسیار مهم خواند و بر ضرورت نوسازی پست های بازرسی مرزی و همچنین توسعه مسیرهای ریلی و جاده ای جایگزین، تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم قزاقستان برای جذب 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه لجستیک

عزم قزاقستان برای جذب 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه لجستیک