مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 11:352022-11-13فرهنگي

وضعیت مخاطب سینما در 10 روز گذشته/ اکران جدید دوای درد سینما


گیشه سینما و تعداد مخاطبان هنر هفتم موضوع مهمی است که این روزها با شروع اکران آثار جدید وارد روند رو به رشد خود شده است - خبرگزاری فارس-گروه سینما: موضوع گیشه سینما و مخاطب آن یکی از بحث های داغ و البته مهم سینما در این روزها است؛ موضوعی که تا به امروز از اتفاقات بسیاری تأثیر پذیرفته و قطعا در آینده هم دستخوش تغییراتی خواهد شد.

سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش تمهیدات بسیاری برای بازگرداندن مخاطب به سینما اندیشیده اند و البته می توان گفت در این شرایط موفقیتی نسبی را هم کسب کرده اند.

بر اساس داده های سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) وضعیت مخاطب آثار سینمایی روی پرده از تاریخ دهم ماه جاری که آثار جدید (بیرو، لوپتو و طبقه یک ونیم) وارد چرخه اکران شدند؛ هرچند کم اما رشد مخاطب را تجربه کرده است.

اطلاعات سمفا حاکی از به سینما آمدن 296,491 نفر در 19,842 سانس است، آماری که نشان دهنده تعداد 15 مخاطب در هر سانس است.

در این بین آثار جدید اکران شده سهم قابل توجهی دارند؛ فیلم سینمایی بیرو 1,373 مخاطب، انیمیشن لوپتو 65,322 مخاطب و سینمایی طبقه یک ونیم هم 15,590 مخاطب را به سالن های سینما آورده اند، این آثار درجمع 82,285 نفر را شامل می شوند که در نهایت نزدیک به 30 درصد آمار کلی فروش سینما را در بر گرفته است، آماری که به نظر برای 3 فیلم قاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت مخاطب سینما در 10 روز گذشته/ اکران جدید دوای درد سینما

وضعیت مخاطب سینما در 10 روز گذشته/ اکران جدید دوای درد سینما