مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 11:452022-11-13اقتصادي

نجات آب تهران در دست بخش خانگی است یا کشاورزی؟


در حالی که گفته می شود بخش کشاورزی بیشترین سهم از مصرف آب را دارد، اما ظاهرا فشار بر بخش خانگی برای صرفه جویی بیشتر احساس می شود و علت این مساله نیز هزینه بالای تامین آب شرب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصرف روزانه آب در تهران در این روزها بیش از سه میلیون مترمکعب (سه میلیارد لیتر) اعلام شده است؛ یعنی تقریبا معادل حجم دریاچه چیتگر هر روز توسط شهروندان تهرانی، آب مصرف می شود.

با توجه به اینکه از یک سو جمعیت شناور شهر تهران حدود 12 میلیون نفر است و از سوی دیگر منابع آبی دیگری در دسترس نیست، مصرف درست آب در بخش خانگی اثر بسزایی روی تداوم پایداری تامین آب این شهر دارد.

باید توجه داشت نوع آبی که برای آشامیدن، تصفیه می شود باید ابتدا دارای استانداردهای کیفی ویژه ای باشد.

میانگین کشوری مصرف آب در حوزه شرب بین 7 تا 10 درصد تخمین زده می شود، در حالی که این بخش در استان تهران بین 45 تا 50 درصد آب را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین این باور عمومی که برای نجات استان تهران از وضعیت کم آبی باید ابتدا بر اصلاح شیوه های کشاورزی تاکید کرد، زیرسوال می رود و سهم حوزه شرب به اندازه حوزه کشاورزی اهمیت می یابد.

تنها 37 درصد تهرانی ها الگو را رعایت می کنند دشواری ها و هزینه های هنگفت تامین و توزیع آب نیز یکی از مولفه هایی است که لزوم استفاده بهینه از آب شرب شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات آب تهران در دست بخش خانگی است یا کشاورزی؟

نجات آب تهران در دست بخش خانگی است یا کشاورزی؟