مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 12:152022-11-13سياسي

بندر سیریک به پایانه و بارانداز ترانزیت خودرو تبدیل می شود


استاندار هرمزگان در تشریح پروژه های پیشران استان از تلاش برای تبدیل بندرسیریک به پایانه و بارانداز صادراتی خودرو خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی دوستی در جلسه فوق العاده شورای اداری استان هرمزگان که با حضور سردار حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی و دبیر اجرایی ستاد توسعه سواحل مکران برگزار شد، با اشاره به مشکل آب در شرق استان و منطقه مکران اظهارداشت: در استان هرمزگان 260 میلیون مترمکعب رواناب داریم که بی هیچ استفاده ای وارد دریا می شود که می توان با احداث سدهای گابریک و سدیچ بخش عمده ای از این رواناب ها را کنترل و در خدمت کشاورزی و توسعه قرار داد.

وی افزود: برای توسعه استان 16 پروژه پیشران در نظر گرفته شده است و روی مواد خام خروجی از استان شهرهایی تعریف کردیم؛ به عنوان مثال از سیلیسی که در استان داشتیم احداث شهر شیشه و از ترکیب زنجیره های شیمی و معدن احداث پارک کودهای فسفاته در دستور کار قرار گرفت.

استاندار هرمزگان تاکیدکرد: یکی از ظرفیت های استان هرمزگان معادن آهک و نمک آن است بر اساس این مزیت نیز احداث پارک شوینده ها را در دستورکار قرار دادیم و با شرکت های بزرگ تولیدکننده مواد شوینده رایزنی هایی داشته ایم و آن ها را نیز برای سرمایه گذاری پای کار آورده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بندر سیریک به پایانه و بارانداز ترانزیت خودرو تبدیل می شود

بندر سیریک به پایانه و بارانداز ترانزیت خودرو تبدیل می شود