مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 12:352022-11-13سياسي

رویکرد مشاوره ای و اصلاحی در مجتمع قضایی فهمیده حاکم است


در مجتمع قضایی شهید فهمیده (اطفال) 4 شعبه فعال داریم و رویکرد مشاوره ای و اصلاحی در این مجتمع حاکم است.

- رییس کل محاکم تهران گفت: در مجتمع قضایی شهید فهمیده (اطفال) 4 شعبه فعال داریم و رویکرد مشاوره ای و اصلاحی در این مجتمع حاکم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از قوه قضاییه، یحیی جعفری در حاشیه بازدید از مجتمع قضایی شهید فهمیده، گفت: طبق مقررات و آیین دادرسی کیفری مجرمانی که سن شان زیر 18سال تمام است در مجتمع قضایی شهید فهمیده ( اطفال) به جرایم شان رسیدگی می شود که عموماً از 2 قشر، افراد نابالغ و افراد بالغ زیر 18 سال است.

وی با اشاره به این که در مجتمع قضایی شهید فهمیده ( اطفال) 4 شعبه فعال داریم ، افزود: در این مجتمع،تنبیه هایی که برای این قشر بزهکار دیده شده با افراد بزرگ سال متفاوت است و به تناسب جرایمی است که انجام می دهند.

رییس کل محاکم تهران با بیان این که در مجتمع قضایی شهید فهمیده حضور والدین در رسیدگی به پرونده ها ضروری است ، تصریح کرد: حضور مشاور اطفال نیز ضروری است و این امر به اصلاح مجرمان و پیشرفت امور قضایی کمک می کند.

جعفری یادآور شد: روندی که در تعقیب کیفری و دادرسی در دادگاه ها داریم در این مجتمع شکل متفاوتی دارد؛ پرونده افراد زیر 15 سال به صورت مستقیم در این مجتمع رسیدگی می شود و مرحله دادسرا ندارند و برای افراد بالای 15 س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد مشاوره ای و اصلاحی در مجتمع قضایی فهمیده حاکم است

رویکرد مشاوره ای و اصلاحی در مجتمع قضایی فهمیده حاکم است